Sunday, November 29, 2009

Ok, får se om detta funkar

Jag e egentligen inte så duktig på att blogga, har inte riktigt "caught on" så att säga, men eftersom jag brukar ha rätt lätt med att öppna upp & berätta intima grejer till folk som jag knappt känner (yes, it's both a blessing & a curse) så borde detta ju inte vara nån stor grej egentligen.
Jag läste min kompis's blogg mstina & tyckte, men, detta e ju ett annat sätt att blogga som jag kanske kan göra så jag bestämde mig för att testa.
Anledningen till att jag e lite tveksam ibland med att säga så mycket så här öppet på nätet e ju för att jag har en ex-man som inte e riktigt stabil i huvudet & jag vet inte om han kan använda detta emot mig i rätten. Han har ju ständigt hotat mig att han ska ta min/vår dotter ifrån mig, & trots att jag vet att jag e en bra mamma så kan jag inte hjälpa att tro ibland på skitsnacket som han kör med. Vi alla vet ju att trots att lagen verkligen e "blind" & inte menat då på ett rättvist sätt. Man blir ju dömd pga "appearances" & inte vad som egentligen sker. Det e därför det finns successfulla advokater & de advokater som inte gör så bra, skillnaden mellan dem e hur de presenterar fakta, hur de får saker att "appear".
Jaha, på tal om advokater så blev jag lite ledsen/förvirrad nu precis. Min kompis har visst tagit bort mig från Facebook. Vet inte varför, & känner mig lite ledsen & dissad just nu. Hon e en av mina närmaste från tonårstiden, så det "stings in the heart." Oh well, får väl ta reda på vad som pågår, kanske det bara var ett misstag, jag vet ju inte.
Ok, men vi hör senare, jag skriver väl snart igen...

1 comment:

  1. Hej min vackra vän!
    Välkommen till bloggosfären!
    Detta blir ett jättebra sätt för oss andra att följa dig i din vardag... så du gjorde helt rätt i att börja blogga.
    Om du har några som helst fundderingar så är det bara att fråga.
    Jag ska hänvisa till din blogg från min så se till att uppdatera ofta!
    Puss o kram till dig och din underbara tös

    ReplyDelete