Monday, November 30, 2009

:)

Ville bara säga snabbt att kompisen som kanske hade dissat mig kontaktade mig omedelbart efter att jag hade skrivit & meddelade mig att det inte var meningen & att hoon & hennes "nya" sambo hade startat ett nytt fb-konto tillsammans & hade inte lyckats adda alla som de ville ha kvar ännu. :) Vi ska ta & träffas när jag & lilla åker hem till jul, så nu e jag lite gladare.
Frågade en annan kompis idag om hon skulle kunna ställa upp & vara sponsor till en viss person som jag f0rsöker hjälpa att komma hit på student-visum. Det enda hon behöver göra e att skriva på ett papper som egentligen, lagligt, inte betyder ett smack, men som e nödvändigt för byråkratins & immigrationslagens skull. Jag tror inte att hon kommer att kunna göra det, men det e värt ett försök i alla fall. Får se vad hon säger. Om hon inte kan, då ska jag fråga henne om hon känner någon som skulle vara villig att göra det & som kan.
Idag köpte min lillebror & jag hans biljett hem till jul, så nu kommer min mamma att få den bästa julklappen någonsin: alla hennes barn & barnbarn hemma hos henne till jul för första gången någonsin! :) Mina resterande syskon har ingen aning om att vi gjort detta, det e en överraskning, han kommer fram kl. 7:50 på juldagsmorgon! Min mamma har inte sett honom sedan 2002, snacka om julklapp!! Att få se hennes äldsta son igen efter 7 år!! :) Jag myser av bara tanken!! :) Jag tänkte precis skriva en annan överraskning också, men det sparar jag till senare, vet ju inte om någon i min familj kommer att läsa detta, & vill inte spoil the fun! ;)
Tills vidare! :)

2 comments:

  1. Va kul att ni kommer "hem" till jul!
    Jag blev nyfiken och vill veta vad överraskningen är :)

    ReplyDelete
  2. Hehehe, well, det e egentligen inte en överraskning från mig utan från brorsan, så mycket kan jag säga så att det inte låter som om jag kanske väntar barn eller nåt! :) hihihihi Kanske om ett år så försöker jag ha ett barn med en viss speciell person, men vi får se hur det funkar först.. ;)

    ReplyDelete