Sunday, December 13, 2009

Glad & nervös...

Jag e glad för att jag ska åka hem om 1 vecka & fick veta från min advokat att jag inte behöver ge någon förvarning till min ex att vi ska åka utomlands, & det finns ingenting han kan göra just nu för att sabotera min resa. :-D Jag e skitglad för det!! Nu känner jag mer ro, & mer frid inför denna resan! :) Vet bara inte vad jag ska köpa till mina yngre bröder, har ju inte direkt pengar för elektroniska grejer & sånt. Förbaskade bröder, gotta be so dang expensive! hahahahaha :)
En annan grej som jag ser fram emot e att den 28:e får jag veta ifall en viss (mycket speciell) person kommer att kunna komma i januari eller inte. Jag hoppas, hoppas, hoppas!!! Jag meddelar ifall det händer eller inte.
Den 6:e januari har jag tid hos rätten om vårdnad & visitation & sånt. Min ex vill ju inte skiljas & vill bara göra saker & ting dyrare för mig, men för fasiken, nu får det vara nog. Ifall han ska ruinera mig ekonomiskt, åtminstone ska något bli gjort! Så, vi får se vad som händer. Jag försöker att hålla mig "on my tippy-toes" så att han inte har någon anledning i rätten att ta lillan ifrån mig. För som jag alltid säger, det e inte sanningen som räknas i rätten, det e hur man presenterar faktan som gäller. Under de 2 veckorna som jag e hemma i Sverige så kommer jag att försöka samla ihop alla grejer han har gjort de senaste året.

E svintrött & ska sova nu... till later....

No comments:

Post a Comment